טיפים לעבודה נכונה ובריאה מהבית

טיפים לעבודה נכונה ובריאה מהבית

עכשיו כאשר מקום העבודה הועבר לביתכם ונראה כי מצב זה יימשך לתקופה הקרובה ויותר, כדאי שעמדת העבודה שלכם תהא נוחה ובריאה כדי שתוכלו לעבוד בנוחיות לאורך זמן ולא תצברו נזקי שלד/שריר בתקופה מתוחה שכזאת.

כיצד לארגן סביבת עבודה ארגונומית?

1. ארגנו לכם מקום עבודה קבוע לתקופה זאת, אשר יכלול שולחן עם משטח עבודה מרווח מספיק כדי למקם מחשב נייד, מקלדת חיצונית, עכבר חיצוני ורצוי גם מקום למסך חיצוני.

2. תדאגו לכיסא מרופד, רצוי מתכוון לגובה עם משענות ידיים מתכווננות לגובה ,אם אין משענות ידיים אפשר להישען על השולחן וזאת לאחר התאמת הגובה הנכון, כל אחד לפי הגובה שלו.

3. אם ישנו חלון בחדר, רצוי למקם את העמדה כאשר החלון לצידכם, לא מולכם ולא מאחוריכם כדי למנוע השתקפויות או סנוור.

4. אם הנכם עובדים עם המסך של המחשב הנייד, הגביהו את המחשב לגובה העיניים וחברו מקלדת ועכבר חיצוניים וזאת כדי למנוע מתחים ונזקים לחוליות הצוואר, מומלץ לחבר מסך גדול חיצוני למחשב הנייד.

5. שימו לב לחוקי הישיבה הנכונה:

1. כוונו את גובה הכיסא למצב בו שכאשר הידיים שמוטות על הברכיים המרפקים שלכם אמורים להיות בגובה המשטח העליון של השולחן, אם הכיסא אינו מתכוונן שימו כרית שתביא אתכם לגובה הנכון.

2. אם יש לכם משענות ידיים מתכווננות בכיסא כוונו אותן לגובה משטח השולחן כדי שתוכלו להישען עליהן במצב מנוחה. אם אין לכם משענות ידיים השענו על השולחן, מומלץ כ- 2/3 של האמה. לא מומלץ להניח את המרפקים על השולחן .

3. אם אתם לא מגיעים עם הרגליים לרצפה אל תורידו את גובה הכיסא לאחר שכיוונתם אותו לגובה הנכון, אלא תגביהו את הרצפה על ידי דרגש / הדום רגליים ייעודי.

4. אם יש לכם מסך חיצוני כוונו את גובה המסך כך שאתם מביטים ישר לשליש העליון של המסך, השתמשו בספרים או חבילת נייר או על ידי מגביה מסך ייעודי וזאת כדי למנוע מתחים מיותרים לחוליות הצוואר, אם משתמשים במסך המחשב הנייד הגביהו בעזרת אביזרים קיימים או מגביה ייעודי או מתקן רב תכליתי שיגביהו את המסך לגובה העיניים והשתמשו במקלדת ועכבר חיצוניים.

5. המשתמשים במשקפי מולטיפוקל צריכים להוריד את המסך כך שהחלק התחתון של המשקפיים יהיה בגובה שני שליש עליון של המסך כדי שלא יהיה צורך להרים את הראש כדי לראות את הכתוב.

מומלץ לעבוד עם משקפיים משרדיות המיוחדות לעבודה עם מחשב.

שימו לב !!!

גופכם אוהב סימטריות לכן תמיד תקפידו שהמסך , המקלדת ועכבר יהיו מול מרכז הגוף.

 עבודה נכונה עם מקלדת ועכבר

לאחר  שהתיישבתם נכון רצוי שתעבדו נכון עם העכבר והמקלדת.

עכבר רגיל –

הזזת העכבר לא אמורה להיות עם מפרק כף היד, מפרק כף היד הינו אזור שאין לו שרירים אלא עוברים דרך התעלה הקרפאלית גידים ועצבים שעלולים להינזק בעבודה לא נכונה עם העכבר.

הפעלה נכונה של העכבר על ידי שרירי הכתף ותמיכה של האמה על השולחן או על משענת היד של הכיסא והזווית בין הזרוע לאמה בין 90 מעלות ל 120 מעלות.

חשוב מאוד לא להניע את העכבר עם תנועת שורש כף היד.

אם אתם מגוללים הרבה את המסכים בעזרת כפתור הגלילה , הכנסו להגדרות הגלילה SCROLL

והגדירו את מספר השורות ל 5 שורות או יותר בכל קליק של הגלילה וזאת כדי להוריד עומס

מהאצבע שמניעה את הגלילה.

בכל מקרה מומלץ לאלה שעובדים מספר רב של שעות ולאלה שכבר סובלים מכאבים לרכוש

עכבר ארגונומי מתאים למידת כף היד שלכם.

 מקלדת רגילה –

מקמו את המקלדת מולכם במרחק שלא לא דורש מתיחה של היד, כ 90 עד 120 מעלות בין האמה לזרוע, השטיחו את הרגליות בצד האחורי של המקלדת, הצמידו תמיכה של משטח ג'ל לכפות הידיים כך שכריות כף היד יהיו מונחות על המשטח ולא פרק כף היד.

אמות הידיים ייתמכו על השולחן (ללא מרפק) או על משענות הידיים המתכוונות.

למקלידים הקלדה עיוורת מומלץ להשתמש במקלדת ארגונומית.

בכל שעת עבודה עשו הפסקה של כ- 5 דקות, שתו כוס מים והניעו את גופכם.

למקצוענים , שולחנות ועמדות חשמליות ופניאומטיות למצבי ישיבה ועמידה באתר דגש

סרטונים שינחו אתכם כיצד לעבוד נכון למבוגרים וגם לילדים –

ttps://www.youtube.com/watch?v=PZWSc5EWDoA

https://www.youtube.com/watch?v=PcsoeDpUSrs

https://www.youtube.com/watch?v=aLY03KrcpKI

https://www.youtube.com/watch?v=WeYY4_B3bRQ

https://www.youtube.com/watch?v=QXyMEqzTSW4#t=03m50s

https://www.youtube.com/watch?v=rhbSkMiWKns&t=14s

 למעוניינים בייעוץ ארגונומי אישי, אפשרי בעזרת אפליקציית zoom

לשירותכם

רוני ארגמן – ארגונומיסט

מומחה בהתאמת מוצרים ארגונומיים למשתמשי מחשב.

 052-2650518

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השארת תגובה